Pyydä tarjous

Mikä on laskeutumissivu?

Laskeutumissivut voidaan jakaa kahteen ryhmään:

 

Hakukoneoptimoitu laskeutumissivu

Hakukoneoptimoitu laskeutumissivu on sivu, jolle ihmiset saapuvat hakukoneen tuloksista. Laskeutumissivu optimoidaan tarkasti vain yhtä tuotetta tai palvelua varten ja sillä saavutetaan erittäin tehokas kohdennus. Näin laskeutumissivulle saadaan vain juuri tätä tiettyä tuotetta etsivät ihmiset, tästä seuraa tavallista suurempi konversioprosentti.

Laskeutumissivu mainokselle

Laskeutumissivu mainokselle on sivu, jolle käyttäjä saapuu mainostasi klikattuaan. Kun teet mainoskampanjan uudelle tuotteelle tai palvelulle, sinun ei kannata ohjata kävijöitä etusivullesi vaan laskeutumissivulle, joka on luotu pelkästään tätä uutta tuotetta tai palvelua varten. Tehokas laskeutumissivu on aina osa hyvin toimivaa mainoskampanjaa.

Miksi käyttää laskeutumissivua?

Mainontasi on tuloksellisempaa hyvän laskeutumissivun avulla

 

Laskeutumissivut keräävät oikeaa liikennettä

Hyvällä laskeutumissivulla keskitytään ainoastaan yhteen asiaan, ja siksi sille saadaan vain kaikki asiasta oikeasti kiinnostuneet. Tästä syystä optimoidun laskeutumissivun konversioaste on usein huomattavasti tavallista ”tuotesivua” korkeampi.

Saat liikennettä hakukoneista

Laskeutumissivu voidaan optimoida tehokkaasti yhden tietyn asian kannalta tärkeille avainsanoille ja -lauseille. Näin laskeutumissivut löytyvät hyvin hakukoneilla haettaessa.

Kampanjasi teho kasvaa

Kun toteutat esimerkiksi AdWords- tai Facebook -kampanjan, kannattaa sivun ohjata kävijät kampanjaasi varten suunnitellulle laskeutumissivulle. Kun käyttämäsi laskeutumissivu on mainoksen kanssa linjassa, voit odottaa moninkertaista tuottoa verrattuna yrityksesi etusivulle ohjaamiseen.

laskeutumissivu

Millainen on hyvä laskeutumissivu?

Opi miten voit itse suunnitella toimivan laskeutumissivun

 

Yksinkertainen ja informoiva

Hyvä laskeutumissivu kertoo kävijälle heti ensimmäisenä, miten hän hyötyy tuotteestasi tai palvelustasi ja miten hänen tulee toimia sen saadakseen. Laskeutumissivun ulkoasun ei pidä olla liian monimutkainen, vaan hyvä sisältö ja käytettävyys ovat ratkaisevat elementit. Laskeutumissivulta pitää saada kaikki tarpeellinen tieto ostopäätöksen tekemiseksi.

Yhtenäinen mainoksesi kanssa

Kävijän pitää heti tietää tulleensa oikeaan paikkaan. Jos sivulta ei ensisilmäyksellä löydy sitä, mikä on saanut kävijän klikkaamaan linkkiä, hän todennäköisesti poistuu.

Mitattava ja optimoitava

Laskeutumissivulla pitää olla tarkka kävijäseuranta, jonka avulla osataan kehittää oikeita asioita. Analytiikka on hyvä olla myös hiiren liikkeet ja scrollauksen tallentava. Laskeutumissivulla pitää voida suorittaa a/b-testejä, jotta siitä saadaan puristettua paras mahdollinen teho. Arvailemalla on mahdoton tietää, mikä sinun asiakkaillesi toimii ja mikä ei.

Nopea

Mainoksen julkaisun jälkeen laskeutumissivulle saadaan usein hetkellisesti suuria määriä kävijöitä. Jos yrityksesi kotisivut ovat jaetulla palvelimella esim. webhotellissa, laskeutumissivut kannattaa toteuttaa erilliselle palvelimelle. Näin kampanjoiden aiheuttamat kävijäpiikit eivät hidasta laskeutumissivua ja samalla yrityksesi kotisivuja. Jos laskeutumissivusi alkaa hidastua, sen teho heikkenee oleellisesti.

Pyydä tarjous tai kysy lisää laskeutumissivusta

→ Pyydä tarjous tai kysy lisää